Pytanie:
Jak wydrukować zwisający łuk
Tom van der Zanden
2016-01-15 01:34:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Projektuję część, która ma zacisnąć się wokół tulei 11 mm i ze względu na inne ograniczenia projektowe, musi być nadrukowana z nawisem w kształcie półkola:

enter image description here

To bardzo trudne do wydrukowania. Dwie kopie tej części muszą mocno zacisnąć się wokół tulei we wszystkich kierunkach. Materiał podporowy jest raczej trudny do usunięcia z samej góry łuku (gdzie kąt zwisu jest największy) i często kończy się to, że usuwam zbyt małą ilość materiału wsporczego (aby część nie pasowała do tulei) lub zbyt dużo (a tuleja może się chybotać).

Czy istnieje sposób, w jaki mogę zmodyfikować projekt tej części (pamiętając, że absolutnie musi być wydrukowany w tej orientacji), aby był bardziej tolerancyjny moja niedokładność podczas usuwania podpór, czy może istnieje sposób na ręczne zaprojektowanie podpór, które są łatwiejsze do usunięcia (zarówno Simplify3D, jak i Cura nie do końca go wycinają)?

Czy można go wydrukować w pozycji leżącej, aby łuk nie był zbudowany na świeżym powietrzu? Jeśli nie, dlaczego nie?
@MattClark Nie, a powód nie jest istotny dla pytania. Część pokazana tutaj jest nadmiernie uproszczona, część rzeczywista ma dodatkową geometrię, która uniemożliwia drukowanie w jakiejkolwiek innej orientacji.
czy mógłbyś pokrótce wyjaśnić, dlaczego musi być wydrukowany dokładnie w takiej orientacji?
Część jest bardzo obciążona, gdybym wydrukował ją w innej orientacji, zbyt łatwo by się rozwarstwiła. Zakres tego pytania dotyczy * tylko * możliwych sposobów zadowalającego wydrukowania tego w tej konkretnej orientacji, nie obchodzi mnie żadne inne rozwiązanie. Może być możliwe przeprojektowanie części, aby nie wymagała tej orientacji, ale w ten sposób ledwo mogę uzyskać wystarczająco dobry wydruk, więc coś, co drastyczne nie jest potrzebne, ale nadal chciałbym wiedzieć, czy mógłbym to poprawić bez też wiele wysiłku.
Jak wygląda ta dodatkowa geometria?
@thethirddimension To nieistotne - nie próbuj omijać pytania. Musi być wydrukowany w tej orientacji, kropka. Być może cierpię na problem XY, ale generalnie jestem po prostu ciekawy, czy istnieje sposób na lepsze drukowanie tego rodzaju geometrii niż przy użyciu podpór. Nie jestem zainteresowany remontem całej części.
Nie byłem fanem cura i nigdy nie korzystałem z simplify3d, ale Slic3r może rozwiązać niektóre z Twoich problemów. W szczególności ustawienie warstw interfejsu na 2 lub 3 ułatwi usuwanie materiału podporowego.
Siedem odpowiedzi:
#1
+11
tjb1
2016-01-16 00:27:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz go zmodyfikować tak, jak pokazano na moim zdjęciu. Dodałem linie styczne do koła 11mm iw tym przykładzie ustawiłem je na zwisie 40 stopni, co powinno być w porządku, górna linia jest również styczna do koła iz mojego doświadczenia łatwiej jest połączyć mały odcinek niż wiązkę małych nawisów, jak zrobiłby to łuk. Nadal masz dość dobry kontakt, ale także łatwy do wydrukowania.

Coś podobnego zrobiłem na mojej drukarce, gdzie gładkie pręty wchodzą w poziome otwory.

Angled Overhang

#2
+9
tbm0115
2016-01-15 03:23:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że w dużej mierze zależy to od używanego silnika krojenia i dostępnych opcji. Używam MakerWare (obecnie MakerBot Desktop), który ma wiele opcji obsługi rusztowań, a także inne przydatne ustawienia w Twojej sytuacji. Jak ktoś inny stwierdził, regulacja odległości (nawet nieznaczna) może mieć ogromne znaczenie w łatwości usuwania podpór. Pamiętaj również, że podpory mogą być trudniejsze do usunięcia przy większych wysokościach warstw, więc spróbuj drukować z mniejszą wysokością warstwy.

Często nie powinno być potrzeby używania konstrukcji wsporczych dla takiej funkcji . Mogę zasugerować drukowanie bez podpór przy zmniejszonej prędkości i obniżonej temperaturze dysz. Pomoże to zapewnić szybsze stwardnienie materiału, co staje się pomocne wyżej wzdłuż łuku.

Zgodnie z powyższą sugestią, możesz skupić się na ustawieniu cięcia na lepszym mostkowaniu. Powinno to zapewnić lepszą kontrolę nad posuwami / prędkościami, jednocześnie „wypełniając” lukę między wystającymi elementami. Niektóre mechanizmy krojenia pozwalają określić inną wysokość warstwy dla tych obszarów na wydruku.

Tak więc spróbuję drukować ze zmniejszoną prędkością drukowania, temperaturą dysz i wysokością warstwy z podporami. Moja maszyna ma zakres od 0,1 mm do 0,3, ale odniosłem większy sukces podczas drukowania między 0,12 mm a 0,15 mm wysokości warstwy z myślą o rusztowaniu.

Ostatnia sugestia (gdy absolutnie wszystko inne zawodzi) kup trochę rodzaj rozpuszczalnego filamentu (np. PVA - rozpuszczalny w wodzie) i ustaw odległość rusztowania do części naprawdę blisko i wydrukuj. Oczywiście działa to tylko wtedy, gdy masz głowicę z wieloma wytłaczarkami lub masz dużo czasu na zamianę materiałów i regulację temperatury dyszy dla każdej warstwy (nie rób tego ...)

#3
+6
Tinkerer
2016-01-15 02:30:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli drukarka drukuje materiał podporowy, który jest zbyt mocno przymocowany, w niektórych programach do cięcia można zwiększyć odstęp między podporą a częścią. W Cura znajduje się w menu „Ustawienia zaawansowane” (możesz je otworzyć naciskając Ctrl + E), pod tekstem „Wsparcie”. Spróbuj manipulować ustawieniem „Odległość Z”, aż znajdziesz właściwe ustawienie. Możesz także zmienić typ wsparcia i kwotę wypełnienia wsparcia i sprawdzić, czy ma to jakiś pozytywny lub negatywny wpływ.

Edycja: Myślę, że powinieneś również przeprojektować swoją część: wygląda na to, że nie może zablokować tulei . Półkole powinno być nieco mniejsze, aby między dwiema częściami było trochę miejsca. W ten sposób tuleja będzie pewnie zabezpieczona siłą dokręcania śrub, a precyzja nie powinna mieć większego znaczenia.

Dziękuję za Twoją odpowiedź. Niestety, zwiększająca się odległość separacji oznacza, że ​​zwis będzie bardziej zwisał, przez co część będzie bezużyteczna. W szczególności szukam sposobów na przeprojektowanie tej części, aby drukować lepiej (pamiętając, że jest to orientacja, w której absolutnie musi być drukowana) lub sposobu na ręczne utworzenie podpory (bez pozwalania na to krajalnicy), który sprawi, że drukuje lepiej.
#4
+6
Tormod Haugene
2016-01-15 17:29:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Uważam, że post @ tbm0115 zawiera wiele ogólnych informacji. Jednak rozważyłbym również zainstalowanie dodatkowych wentylatorów , aby poprawić chłodzenie modelu podczas drukowania.

Jak wskazano w tym doskonałym artykule, instalacja wentylatora może znacznie zmniejszyć problemy wynikające z wystających krawędzi. Jeśli chodzi o typ wentylatora, który należy kupić, stwierdzili, że:

Wygląda na to, że wybrana osłona wentylatora jest mniej ważna niż typ wentylatora. Wentylator dmuchawy był stale obciążony powyżej standardowego wentylatora 40 mm, niezależnie od osłony. Korzystanie z dmuchawy zapewnia również najlepszy możliwy przepływ powietrza przez dowolną osłonę, której zdecydujesz się użyć.

Ponadto - z mojego doświadczenia - dodanie dwóch lub więcej wentylatorów nadmuchujących model z różnych kierunków spowoduje dalsza poprawa wydajności zwisu. Dzieje się tak, ponieważ wszystkie części wydruku są mniej podatne na brak chłodzenia z powodu cienia wiatru - lub przeciągania .

Czy dotyczy to również materiałów innych niż PLA? Wydaje mi się, że materiały takie jak ABS byłyby bardziej podatne na wypaczanie się w połowie druku.
@tbm0115, Niektóre materiały korzystają z aktywnego chłodzenia, podczas gdy inne nie. Sam nie drukowałem dużo ABS, ale większość porad wskazuje, że ABS powinien być drukowany z aktywnym chłodzeniem. :-)
#5
+5
TextGeek
2016-01-16 00:07:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oto wszystkie sposoby, które przychodzą mi do głowy:

  • Zmniejsz nieco temperaturę, co może zmniejszyć osiadanie

  • Zwiększ chłodzenie, jak większe wentylatory skierowane na wydruk, aby szybciej zestalał się

  • Zmień orientację, jeśli to możliwe (nie w tym przypadku)

  • Użyj rozpuszczalnego materiału podporowego, a następnie zmyj go (wymagana drukarka 2-głowicowa)

  • Wstrzymaj drukowanie podczas podnoszenia i włóż materiał pomocniczy ręcznie (ick)

  • Pomiń materiał pomocniczy na samej górze

  • Następnie obrabiaj materiał pomocniczy precyzyjne narzędzie, takie jak wiertarka lub szlifierka o tej samej średnicy co łożysko. Z niecierpliwością czekam na drukarkę BoxZY, która może zamienić głowicę frezującą w miejsce wytłaczarki.

  • Usuń materiał podporowy jak teraz, ale jeśli usuniesz za dużo, wypełnij szczelina po zainstalowaniu łożyska, aby zapobiec chybotaniu - może zadziałać żywica epoksydowa, klej topliwy, stopiony PLA itp., w zależności od tego, jak część zostanie użyta.

  • Dodaj śrubę ustalającą, aby zabezpieczyć łożysko

Oczywiście, wszystkie te elementy mają swoje kompromisy; ale mam nadzieję, że przynajmniej jeden z nich może pomóc.

Steve

#6
+3
the third dimension
2016-01-15 05:08:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Gdybym wydrukował go w innej orientacji, zbyt łatwo by się rozwarstwiał

Jeśli to odwrócisz, orientacja warstw będzie taka sama, z wyjątkiem tego, że drukuj od góry do dołu zamiast od dołu do góry.

Gdy łuk jest otwierany do góry, nie byłoby żadnego nawisu . Bez nawisu nie są potrzebne konstrukcje wsporcze (czerwone). Otwory na łby śrub mają płaskie dachy (zielone), które drukarka powinna być w stanie przesuwać, przesuwając się po nich szybko.

Oto obraz, który pokazuje oryginalną orientację u góry i proponowaną przeze mnie odwróconą orientację na górze. Dolny. Niebieska blokada to miejsce do drukowania. both orientations

#7
+3
SusanW
2016-03-10 05:47:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Musiałem zaprojektować coś podobnego do tego, ale część, która owija się wokół rury (w moim przypadku rura - tuleja w twojej), zrobiłem w oddzielny element, który wsuwał się w główny łuk.

W ten sposób główny łuk mógł być zadrukowany z małą dokładnością na nawisie, a rękaw był zadrukowany na boku. Potrzeba było trochę pracy, aby system szczelin był dobrze dopasowany, ale wszystko było w porządku. Dwa łuki skręcone razem, aby uchwycić dwie sekcje rękawa. Oznaczało to również, że mogłem szybko drukować duże części, ponieważ ich precyzja była mniej krytyczna.

Jeśli - jak sugerujesz - absolutnie musisz wydrukować to w ten sposób, to co powiesz na podciągnięcie górnej części łuku do góry mało; uczyń to trochę „gotyckim”, jeśli rozumiesz, o co mi chodzi. To jest wariacja na temat powyższego pomysłu tjb1, ale zamiast mieć płaską górę na górze, zorganizuj ją tak, aby był delikatny punkt. W ten sposób drukarka nie próbuje narysować krytycznego dopasowania na pustej przestrzeni, a obszar, który drukuje słabo, jest oddalony od tulei. Możesz mieć trochę luzu, aby ponownie umieścić podpory.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...