Pytanie:
Rozwiązywanie problemów ze słabą przyczepnością na krawędzi łóżka
Jeff
2016-01-15 22:33:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Od tygodnia drukuję na mojej nowej drukarce i osiągam świetne wyniki, w tym doskonałą przyczepność. Jednak większość moich wydruków miała dość mały ślad.

Teraz zwiększam liczbę rodzajów przedmiotów, które drukuję i zacząłem napotykać problem. Długie, cienkie części zaczynają unosić się z łóżka, szczególnie przy krawędziach łóżka.

Przeczytałem pytanie dotyczące tego problemu z ABS i zdałem sobie sprawę z kilku ( większość) może dotyczyć mnie. Jednak drukuję w całości w PLA na niepodgrzewanym łóżku.

Moje pytanie brzmi: Jaki jest najlepszy sposób rozwiązania tego problemu? W jakiej kolejności powinienem próbować rozwiązać problem najszybciej?

Drukarka: Monoprice Maker Architect 3D (bardzo podobny do Makerbot)

Materiał: PLA

Podgrzewane łóżko: nie

Materiał łóżka: Coś podobnego do BuildTak na akrylowym łóżku. (Arkusz materiału został dostarczony z drukarką bez etykiety i nie byłem w stanie dokładnie określić, co to jest.)

Trzy odpowiedzi:
#1
+11
tjb1
2016-01-15 22:58:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest kilka rzeczy, których możesz spróbować, nie wydając dużo, ale nawet PLA wypaczy się na nieogrzewanym łóżku. Miałem Legacy Kossel, który przerzuciłem na łóżko akrylowe i miałem wiele problemów z wypaczaniem i odciskami odbitek z łóżka.

Tanie rzeczy do wypróbowania to ...

  1. Dodanie ronda do wydruku.
  2. Niebieska taśma malarska na akrylu, usuń inny materiał, jeśli to robisz.
  3. Umieść tani kawałek szkła / lustro na łóżku i użyj lakieru do włosów / kleju do włosów.
  4. Użyj lakieru do włosów / kleju bezpośrednio na akrylu. Należy tutaj zachować ostrożność, ponieważ wysokość pierwszej warstwy jest bardzo ważna, aby zapobiec uszkodzeniu akrylu podczas zgrzewania tworzywa. Warstwa lakieru do włosów lub kleju powinna temu zapobiegać, ale przed drukowaniem ustaw wysokość.
  5. Jeśli obecnie nie używasz wentylatora, możesz spróbować uszczelnić boki, aby zapobiec przeciągom. Wątpię, żeby to się znacznie zmieniło, ponieważ używasz PLA, ale jest to opcja.
  6. Jeśli to są Twoje projekty, istnieją kroki, które możesz podjąć, aby zmniejszyć wypaczenie, jak widać tutaj.

Również wiele innych sugestii tutaj.

Uzgodnione we wszystkich punktach. Pamiętaj również o utrzymaniu powierzchni w czystości. Nie mogłem zmusić PLA do przyklejenia się do niebieskiej taśmy malarskiej, dopóki nie wyczyściłem jej alkoholem (nawet * z * podgrzewanym łóżkiem).
Ponadto tratwa sprawi, że wydruki będą szersze, więc wypaczenie wymagałoby większej siły.
Możesz również zasugerować korzyści płynące z używania większej tratwy obok sugestii dotyczących brzegów. Nawiasem mówiąc, bardzo dobra odpowiedź.
Masz na myśli rondo? Tratwy zazwyczaj nie są większe niż nadruk.
#2
+2
Dimitri Modderman
2016-01-17 03:53:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Używam 3DLAC firmy Reprapworld na podgrzewanym łóżku. Ludzie, których spotykam raz w miesiącu na spotkaniach z naszą drukarką 3D, używają tych rzeczy na nieogrzewanych łóżkach.

Podejrzewam, że to tylko lakier do włosów, ale dla mnie zdziałał cuda. Szczególnie drukowanie dużych obiektów, które sięgają aż do krawędzi.

3DLAC to rzeczywiście cudowna rzecz; używam go od lat na aluminiowym stole grzewczym i szkle. Ale lepkość 3DLAC silnie wzrasta wraz z temperaturą do około 90 ° C, Dimafix byłby nawet bardziej lepki do wyższych temperatur.
#3
  0
markm46
2019-06-24 15:43:53 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Wypróbuj rozcieńczony roztwór kleju PVA (około 5: 1 woda: PVA) nałożony na podłoże lub arkusz przypominający BuildTak i pozostawiony do wyschnięcia. Utrzymuj jak najwyższą temperaturę otoczenia (ale nie tak wysoką, aby oczywiście zmiękczyć plastik na drukarce). Pomocne są duże ronda - rozważ dodanie ich do modelu, a nie tylko zastosowanie ich w krajalnicy. Użyłem kółek o wymiarach 12 mm na 0,5 mm, aby uzyskać dobry efekt, szczególnie na częściach modelu o ostrych kątach lub kończynach.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...