Pytanie:
Czy mogę mieszać ABS i PLA podczas recyklingu filamentu?
HDE 226868
2016-01-15 03:48:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę o recyklingu niektórych filamentów z kilku ostatnio nieudanych wydruków. Mogę ich ponownie użyć w przyszłości do podstawowych prototypów, więc nie przejmuję się jakąkolwiek dziwną mieszanką kolorów (są w kilku różnych kolorach).

Chodzi o to, że mam oba PLA i ABS w małych ilościach. Początkowo zamierzałem po prostu użyć każdego z nich osobno, ale przyszło mi do głowy, że można je zmieszać.

Jeśli przetworzę PLA i ABS razem w jedno włókno, czy wystąpią jakiekolwiek negatywne skutki uboczne (np. zmniejszona siła)?

Cztery odpowiedzi:
#1
+18
Tom van der Zanden
2016-01-15 04:23:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

To nie jest dobry pomysł. Oba włókna mają różne temperatury topnienia, przy czym ABS jest znacznie wyższy niż PLA. Aby stopić ABS, musisz podgrzać plastik do momentu, w którym PLA zacznie się rozkładać.

Chociaż zgadzam się, że to nie jest dobry pomysł, nie sądzę, że jest to całkowicie nieprawdopodobne. W przeszłości odniosłem sukces przy drukowaniu ABS i PLA (osobno) w temperaturze 220-225 ° C bez problemów z drukowaniem. W końcu, jeśli połączysz te dwa materiały, będziesz musiał ponownie nauczyć się, jakie temperatury wytłaczania działają dla nowego materiału. Prawdopodobnie stracisz dużo wytrzymałości ABS i sztywności w PLA, łącząc je, jednak byłaby to fajna, tania alternatywa, jeśli masz dużo złomu i potrzebujesz prostego bibelotu.
#2
+5
Alex Sky
2016-04-05 10:10:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mówiąc najprościej, PLA i ABS nie powinny być mieszane z filamentem.

Najczęstsze problemy, z którymi boryka się większość drukarek, takie jak opóźnianie, wypaczanie itp., są rozwiązywane zupełnie inaczej w zależności od materiału, z którego korzystasz. z którymi pracują. Jest na to wiele przykładów i spróbuję omówić niektóre z podstawowych.

Będziesz miał ogromne trudności z uzyskaniem odpowiedniej przyczepności warstwy. Zakładając, że masz równą, płaską, średnio gruboziarnistą (pomocną) powierzchnię dla pierwszej warstwy, zalecana temperatura podgrzewanego stołu wynosi 70 ° C dla PLA. Dzięki ABS doświadczysz wypaczenia piątej warstwy w tej temperaturze. ABS preferuje 110 ° C dla podgrzewanego łoża i 80 ° C dla ogrzewanej komory (osobiste doświadczenie dla najbardziej wiarygodnych wyników) Następnym problemem będzie opóźnianie i naciąganie. Nie ma szczęśliwego medium! W rzeczywistości liczba problemów, które nawet próbują, jest prawie zbyt duża, aby je wymienić. Jakość będzie kompletnym śmieciem. Z jednej strony będziesz miał opóźnianie, wypaczanie i zacinanie się ABS, gdy ustawisz je na specyfikacje PLA, oraz naciąganie, przeciekanie itp., Gdy ustawisz na specyfikacje ABS.

Mam nadzieję, że to pomoże.

#3
+1
Che
2017-09-30 05:49:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Połącz je, daj nam znać, jak idziesz. Jest mało prawdopodobne, aby uszkodzić swoją drukarkę, a jedynie „marnujesz” złom.

Podejrzewam, że mieszając małe ilości ABS (30% lub mniej), otrzymasz Mieszanka PLA podobna do filamentu PLA „drewnianego” lub „metalowego”.

W tym celu zalecamy najpierw spróbować wydrukować z ustawieniami PLA, a następnie przejść dalej.

Upewnij się, że daj nam znać, jak idziesz, wyniki będą naprawdę interesujące!

#4
-1
Mark Williamson
2017-10-14 01:53:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

tak, ale musiałbyś poeksperymentować z ustawieniami, aby zobaczyć, czy faktycznie się rozpuści.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...