Pytanie:
Mój podgrzewany szklany stół do drukowania wciąż się wykrusza i pęka. Jak mogę temu zapobiec?
Martin Carney
2016-01-14 03:00:05 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Moja termoplastyczna drukarka FDM ma podgrzewany stół i wykorzystuje szkło jako powierzchnię do drukowania. Czasami szkło odpryskuje lub całkowicie pęka podczas usuwania wydruku. Dzieje się tak najczęściej, gdy wydruk ma duży obszar stykający się ze szkłem.

Co mogę zrobić, aby temu zapobiec?

Z jakiego rodzaju szkła wykonana jest Twoja platforma robocza?
Z jakimi włóknami doświadczasz tego najczęściej? Jaki model drukarki? Jakiej metody używasz, próbując usunąć elementy ze szklanej podstawy?
@PostEpoch Głównie PLA i trochę ABS. Drukarka to Zeni Kinetic Origin, o którym nie słyszałeś, ponieważ firma zbankrutowała. Aby usunąć części, używam skrobaka do pracy między szkłem a nadrukiem.
Znowu rodzaj szkła ma znaczenie. Szkło borokrzemianowe o grubości 3 mm powinno wystarczyć.
nie używaj metalu na szkle, w końcu spowoduje to jego pęknięcie. dotyczy to zwłaszcza pyreksu.
Pięć odpowiedzi:
#1
+8
tir38
2016-01-16 10:37:41 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Używam metody kleju w sztyfcie. Lubię wyjmować platformę roboczą i wkładać ją do zamrażarki. Różne współczynniki rozszerzalności cieplnej między szkłem a plastikiem zazwyczaj oznaczają, że część po prostu wyskakuje w zamrażarce.

#2
+6
Martin Carney
2016-01-14 03:11:59 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Niektóre rzeczy, które wypróbowałem, pomogły:

Połóż warstwę taśmy maskującej. Większość ludzi, którzy to robią, używa niebieskiej taśmy malarskiej. Plastik powinien ładnie przylegać podczas drukowania, a jednocześnie oddzielać się dość łatwo po zdjęciu wydruku z podgrzewanego stołu.

Połóż późniejszą taśmę Kapton. Zasada jest taka sama jak taśma maskująca, ale taśma Kapton ma gładką powierzchnię i jest trwalsza niż taśma maskująca. Wadą jest to, że taśma kaptonowa jest znacznie droższa, a jej prawidłowe nałożenie jest DUŻO więcej pracy, ponieważ musisz użyć wody i nie dopuścić do przedostawania się pod nią bąbelków.

Umieść trochę skrawków ABS butelkę acetonu i pozwól acetonowi rozbić ABS, aż uzyskasz zawiesinę. Rozprowadź tę zawiesinę tak równomiernie, jak to możliwe, na platformie roboczej i pozwól acetonowi odparować. Pozostawia to cienką warstwę ABS na płycie i będzie się uwalniać znacznie lepiej niż w przypadku drukowania bezpośrednio na płycie roboczej. Jeśli możesz, zalecam używanie przezroczystego ABS, ponieważ część z niego przylgnie do wydruku, a przezroczysty będzie najmniej widoczny. Będziesz musiał regularnie nakładać go ponownie, ponieważ zejdzie z nadrukiem w miejscu, w którym dotknie platformy roboczej. OSTRZEŻENIE : Stosować odpowiednią wentylację i unikać kontaktu z acetonem. To nie jest dobre dla ciebie. Jest również łatwopalny, więc miej w pobliżu gaśnicę.

Preferuję metodę zawiesiny ABS / aceton, ale wymaga dobrej wentylacji i podręcznej gaśnicy. Pamiętaj również, że nie musisz drukować w ABS, aby użyć zawiesiny ABS / aceton; Drukuję głównie w PLA i nie ma to znaczenia.

Słyszałem również o innych używających kleju w sztyfcie lub innych obróbek powierzchni, które pozwalają na dobrą przyczepność podczas drukowania, jednocześnie umożliwiając łatwe usuwanie.

Wspomniałeś o potrzebie wody do nałożenia Kapton… Nie jestem tego zaznajomiony. Czy możesz wskazać mi gdzieś więcej szczegółów na ten temat? Po prostu nakładam go bardzo powoli, używając karty kredytowej, aby wygładzić i zapobiec bąbelkom.
@DustinWheeler Pierwszy [samouczek wideo] (https://www.youtube.com/watch?v=BEFFHMJXEFg), kiedy wyszukuję w Google „[stosując taśmę kaptonową] (https://www.google.com/search?q=applying% 20kapton% 20tape) ”używa tej techniki.
Nie wydaje mi się, żebyś naprawdę potrzebował gaśnicy do acetonu, chociaż jedna jest zalecana obok drukarki 3D. Sposób, w jaki się pali, nie jest tak niebezpieczny, biorąc pod uwagę również to, jaką cienką warstwę będziesz nakładać https://www.youtube.com/watch?v=ZJWhfpWlGFg
#3
+1
Eric Johnson
2016-01-14 03:20:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz spróbować użyć tratwy z dnem, które nie jest w 100% solidne. Coś z liniami lub przecinającymi się liniami zmniejszy obszar kontaktu z łóżkiem, ułatwiając usunięcie.

Uwaga: zmniejszenie przyczepności do łóżka sprawi, że wydruki będą bardziej podatne na niepowodzenie.

#4
+1
mblaster
2016-03-24 13:43:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Richrap opublikował szczegółowy post na blogu na ten temat.

TLDR: Szklane ochraniacze ekranu (do iPadów lub innych tabletów) są dobrze dopasowane do ochrony szkła przed odpryskami.

Chociaż linki mogą być przydatne, zazwyczaj dobrą praktyką jest przedstawienie krótkiego przeglądu tego, co wyjaśnia, co je wyjaśnia w przypadku [link rot] (https://en.wikipedia.org/wiki/Link_rot). Obecnie nie jest jasne, czy odsyłacz wspomina o szklanych zabezpieczeniach ekranu.
#5
  0
entropicCreator
2019-04-30 02:28:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam dwie sugestie.

Najpierw kup lepsze szkło. wysokiej jakości szkło borokrzemianowe o grubości co najmniej 3 mm powinno zostać usunięte nawet podczas skrobania brzytwą.

Po drugie, nie drap go brzytwą, nie wkładaj całości do zamrażarki (lub lodówki lub przed wentylatorem, gdziekolwiek), borokrzemian ma bardzo niski współczynnik termiczny, więc plastik skurczy się bardziej niż szkło i powinien od razu odskoczyć

przed schłodzeniem w zamrażarce pozwól jej ostygnąć do temperatury pokojowej lub wysadzaj łóżko po łóżku w szoku termicznym


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...