Pytanie:
Jak cienką mogę wykonać ścianę rury?
HDE 226868
2016-01-14 03:23:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W ramach projektu naukowego drukuję 3D niestandardowe rury i rurki, aby regulować przepływ gazu (połączenie alkoholu etylowego i pary wodnej) przez urządzenie. Muszą być dość małe, ponieważ cały eksperyment jest zaprojektowany na małą skalę. Chciałbym również użyć jak najmniejszego filamentu.

Jak cienkie mogę zrobić ściany tych rur, zanim zapadną się lub zacznie wyciekać gaz? Wiem, że to prawdopodobnie problem inżynieryjny, ale musiałbym również wziąć pod uwagę rozwiązanie. Idealnie byłoby, gdyby rury miały średnicę około dwóch centymetrów, być może trochę większą lub trochę mniejszą w niektórych częściach. Najprawdopodobniej użyłbym ABS, ale PLA jest moją kopią zapasową na wypadek nieprzewidzianej reakcji między gazem a rurami.

Drukarka, której używam, to drukarka FDM, wersja MakerBot Replicator .

O jakim typie drukarki mówimy? Podejrzewam z kontekstu (ABS i PLA), że jest to maszyna FDM, ale twoje pytanie nie wyklucza hipotetycznej spiekarki laserowej PLA.
@TomvanderZanden Ach, tak, to jest maszyna FDM. Sprecyzuję to.
To może być pytanie, na które lepiej odpowiedzieć w witrynie Engineering SO, gdzie jest większe prawdopodobieństwo, że znajdziesz użytkowników posiadających specjalistyczną wiedzę potrzebną do udzielenia odpowiedzi na takie pytanie.
@Jeff Słuszna uwaga. Wyjaśniłem nieco, że martwię się też o rozdzielczość drukarki, ale przede wszystkim o wytrzymałość filamentu.
@Jeff Nie sądzę, żeby tak było. Cienkościenne cylindry stwarzają pewne unikalne problemy z drukowaniem 3D.
Cztery odpowiedzi:
#1
+10
Tom van der Zanden
2016-01-14 04:02:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najcieńsza ściana, jaką drukarka może wydrukować, zależy od rozmiaru dyszy i będzie nieco grubsza niż rozmiar dyszy.

Wielkim wyzwaniem w przypadku cienkich, pustych cylindrów jest to, że sekcja ma bardzo małą powierzchnię i może łatwo się rozwarstwiać, zwłaszcza jeśli rura jest długa.

Możesz spróbować wydrukować rurę z bardzo grubym wytłoczeniem za pomocą i używając tylko jednego obwodu. Zapewniłoby to lepszą gazoszczelność i przyczepność warstwy niż dwa, cieńsze obwody, ale może okazać się zbyt delikatne dla twojego zastosowania. W takim przypadku musisz wydrukować dodatkowe obwody. Trzymanie się grubszych szerokości wytłaczania byłoby nadal korzystne.

Przy średnicy dwóch centymetrów powiedziałbym, że pojedynczy obwód ma przyzwoitą szansę zadziałania, jeśli będziesz obchodzić się z nimi ostrożnie.

#2
+6
1337joe
2016-01-14 06:47:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Najcieńszym możliwym będzie pojedynczy kontur, więc najlepsze, co możesz zrobić, to nieco większy rozmiar niż rozmiar dyszy.

Największe problemy, które widzę przy tworzeniu cienkich, hermetycznych rur, to:

  • Złożona geometria: wszędzie tam, gdzie występują nawisy, może być konieczne zwiększenie grubości ściany, aby zapewnić szczelne nałożenie. Mostkowanie będzie wymagało dodatkowych warstw, aby zapewnić dobrą przyczepność warstwy, a wszelkie podpory będą musiały być usunięte ostrożnie, aby nie uszkodzić powierzchni.
  • Początek / koniec obwodu: złącze, w którym obwód zaczyna się / kończy, nie tylko musi uszczelniać do warstwy poniżej, ale musi uszczelniać się z punktem początkowym chłodzenia. Może to być szczególnie problematyczne, jeśli wszystkie warstwy są rozpoczynane w tym samym punkcie (co wizualnie tworzy pionowy szew), ponieważ poprzednia warstwa nie ma gładkiego obwodu, a wszelkie niedoskonałości połączenia są złożone.

Myśli :

  • Drukuj na końcu, jeśli to możliwe: uzyskasz obwód zewnętrzny wyższej jakości, jeśli twoje warstwy są pełne pierścieni zamiast drukowania po obu stronach rury jego boku.
  • Jeśli możesz zarządzać pojedynczym obwodem podczas drukowania na końcu, spróbuj użyć ustawienia „spiralny wazon”, które płynnie podniesie pozycję z i wydrukuje jako spiralę zamiast drukowania oddzielnych warstw. Eliminuje to wszelkie problemy związane z uszczelnieniem początku / końca obwodu.
  • Jeśli drukujesz z wieloma obwodami, zwiększ grubość ścianki o wielokrotność rozmiaru dyszy, aby zapewnić uszczelnienie obwodów. Niepowiązanie obwodów ze sobą zwiększa ryzyko przecieków i zmniejsza sztywność.
  • Czy rury muszą mieć taką samą grubość na całej swojej długości? Prawdopodobnie możesz zmniejszyć grubość, aby zaoszczędzić materiał na prostą geometrię (proste odcinki), jeśli delikatnie zmienisz grubość.
#3
+2
EvilTeach
2016-05-14 07:53:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Podczas drukowania cienkich cylindrów w pionie

  • Niska prędkość drukowania, aby uniknąć kołysania modelu.
  • bez skorup, tylko jedna dysza, więc nie potrzebujesz napełnić. Wypełnienie może łatwo wstrząsnąć wydrukiem.
  • Drukuj co najmniej 2 naraz przy najmniejszej możliwej grubości warstwy. To powoduje, że gorący koniec musi odsunąć się od jednego cylindra, aby dostać się do następnego. Daje to każdej warstwie cylindra trochę więcej czasu na ostygnięcie i utwardzenie przed nałożeniem następnej warstwy. Generalnie drukuję .1 lub .05 dla cylindrów.
  • Twoja krajalnica może mieć ustawienie, które nakazuje mu czekać między warstwami, aby plastik miał więcej czasu na ostygnięcie. Myślę, że to ustawienie nazywa się ORBIT na moim.

Rozważ zastosowanie kąpieli parowej acetonu, aby uszczelnić pory w wydruku.

#4
+1
mbmcavoy
2018-12-04 22:58:38 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Trudno jest udzielić ostatecznej odpowiedzi, ale mam kilka przemyśleń.

W przypadku ściany pionowej minimalna grubość jest określana przez rozmiar dyszy, zwykle 0,4 mm. Jeśli jesteś w stanie drukować w całości w orientacji pionowej (rura stojąca na końcu), możesz rozważyć użycie „trybu wazonu” bez drukowania na górze ani na dole. Może to pomóc uprościć modelowanie CAD, ponieważ nie musisz modelować pustego wnętrza i grubości ściany.

W przypadku ściany poziomej teoretycznie może to być wysokość pojedynczej warstwy, około 0,1 mm w zależności od drukarkę i ustawienia. Realistycznie, będziesz potrzebować od 2 do 4 warstw, aby uzyskać coś „solidnego”. Jednak jest mało prawdopodobne, aby przyniosło to dobre wyniki w przypadku pustej rury ze względu na wydajność drukarki w przypadku tworzenia mostków i zwisów. Cienka, okrągła rura ułożona na boku prawdopodobnie nie zostanie pomyślnie zadrukowana.

W przypadku drukowania w orientacji poziomej zalecałbym kształt nieokrągły; konkretny kształt zależałby od ogólnego projektu i celów. Kształt „łzy” lub „płaskiej łezki” może pomóc w przypadku poziomych otworów przechodzących przez części.

Ponadto zamiast pojedynczych rur można zaprojektować blok z pustymi przejściami. Dzięki temu ściany mogą być grubsze, co znacznie ułatwi mocniejsze, zmniejszają potrzeby montażowe, pozwalają na wyjątkowo złożone prowadzenie i połączenia wewnętrzne, a nawet mogą pozwolić na instalację części funkcjonalnych, takich jak zawory lub czujniki.

Wreszcie, nie spodziewałbym się, że część drukowana metodą FDM będzie hermetyczne. Najprawdopodobniej między warstwami będą małe szczeliny, a warstwy zaczynają się i kończą. Jako przykład próbowałem zrobić lodową pleśń, ale prawie cała woda przesączyła się, zanim zamarzła.

Inny plakat zalecana kąpiel parowa acetonu, która powinna pomóc uszczelnić wszelkie pory. Działa to tylko z ABS. Innym pomysłem może być pokrycie wewnętrznych powierzchni rur żywicą, która może wszystko uszczelnić.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...